Trivselregler CrossFit

Våra trivselregler är till för att skapa en trevlig upplevelse i boxen.

 

Boka pass

Om alla använder Appen på rätt sätt så hjälper vi varandra. Boka passen du ska gå på. Avboka passen du inte kan komma på. Det är enkelt. Observera att det finns en max avbokningsregel på 5 pass/månaden. Överskrider du denna siffra så utgår en straffavgift på 200 kr.

 

Kom i tid

Se till att komma i tid. Att komma in sent gör dels att du missar viktiga delar av passet (presentation/förklaring och uppvärmning) men det blir också ett störmoment för de andra. Kom gärna lite tidigare så att du kan göra lite extra uppvärmning och liknande på open gym-ytan.

 

Entré

Huvudentré vid vår reception använder vi för in- och utpassering till vår box.

 

Företräde av ytor och utrustning

Hos Arena Älvhögsborg CrossFit så prioriterar vi yta och utrustning i följande ordning:
1. Coachade pass och deras deltagare
2. Personliga tränare och deras kunder
3. Medlemmar som tränar själva
Det innebär att du som tränar själv kan bli ombedd att lämna plats och ge ifrån dig utrustning till en passdeltagare, coach eller personlig tränare. Fråga gärna i förväg.

 

Kläder

En fördel är om du kan röra dig fritt i kläderna. T-shirt och linne behålls på och får med fördel vara i bomullsliknande material då en eventuell skivstång annars lätt glider längs glatta funktionsmaterial. På grund av brandbestämmelser låter vi våra ytterkläder vara kvar i omklädningsrummen på våning 2.

 

Barn i lokalen

Vi tar inte med oss barn in i boxen då vi inte kan garantera deras säkerhet.

 

Lämna egot hemma

Är du störst, starkast och snabbast? Bra, då är du förmodligen en förebild för någon. En förebild beter sig föredömligt. Var ödmjuk. Här är ingen bättre än någon annan.

 

Respektera coachen

När coachen instruerar, låt då dig själv instrueras. När man pratar högt och går runt så är man dels svårinstruerad och dels ett störmoment för resten av gruppen. Om du tränat CF länge och anser att du inte längre behöver teknikförbättring så tänk om.

 

Informera oss om du har skador

Innan träningen sätter igång så vill vi veta om du är skadad eller på något sätt kan få ont av kommande träning. Att vänta tills du gör illa dig eller tills det faktiskt gör ont är inte klokt.

 

Inställning

Inställning och ansträngning spelar roll. Att gnälla leder ingen vart. Den som alltid kämpar och dessutom gör det med ett leende är ett exempel för andra. Hjälp andra att bli klara eller göra bättre ifrån sig genom att heja på.
– Vänta med att plocka undan utrustningen tills alla är klara.
– Att dumpa skivstänger, lätta viktplattor, hantlar och kettlebells skall alltid undvikas.
– Tänk på hur du själv vill att utrustningen skall fungera.

 

Magnesium

Det är ett enkelt och effektivt träningshjälpmedel. Men det hör hemma endast på två platser
1: I hinken
2: På händerna
Ta på magnesium med händerna i hinken. Ta bara den mängd du behöver. Ha inte lösa bitar liggandes bredvid dig under pass. Ha aldrig magnesium direkt på stängerna. Ihop med svett så skapas det då en blöt gegga som fastnar i lättringen och får stängerna att rosta. När du är klar med din stång så borsta rent den med en stålborste.

 

Tillbaka på sin plats

Allt som använts under träningen ska tillbaka efter träningen. Stängerna, vikter, bollar, gummiband och hantlar läggs tillbaka där vi tog fram de. Tvätta av mattor och stänger så blir det trevligare för nästa person som skall använda utrustningen.
Translate »